вторник, 18 юни 2013 г.

Аз имам сърце. Или защо бих си подал оставката, ако бях на мястото на Орешарски.

Вчера гледах интервюто на Орешарски по сутрешния блок на БТВ. Първо, поздравления за сносната журналистика към Виктор и Ани - рядкост е. Чисто човешки обаче, едно нещо ми направи силно впечатление. Орешарски няма сърце. Личи му по погледа. Мисля си, че и вместо мозък има калкулатор, но това няма значение. Преди всичко - няма сърце.
Аз обаче имам сърце. И се опитах да се поставя на негово място – какво бих отговорил на неколкократните питания дали ще си подам оставката? Сърцето ми каза веднага – да, подавам оставка! Но за разлика от друг път, след последващият разумен анализ, се съгласих с този непокорен мускул от моето тяло. Ако бях Орешарски, бих си подал категорично оставката по следните 3 причини:
1) Липса на доверие. От тук нататък, всяко предложение на правителството ще се посреща на нож, ако ще и да е най-прекрасното на света. Доказателство за това е, че преди 1 седмица, четох и обсъждах програмата на правителството с интерес, а вчера дори не го слушах какво ми говори по БТВ. - „Who cares какво предлага Орешарски, след като грам не му вярвам. Аз знам, че той иска нещо да ме излъже, има някаква уловка. Хак да му е по всеки повод!” – Така всяка опозиция ще печели, а всеки подкрепил правителството ще губи. Не може да твърдиш, че си отговорен държавник, а да искаш да работиш в такава обстановка. Не можеш да ми обясняваш, че имаш спешна работа за вършене, програма и т.н., а да ми изреждаш само колко пари трябва да договориш, какви фондове да усвоиш и да не можеш да изредиш 3 точки от програмата си. Аре няма нужда.
2) Покажи, че си личност, „независим експерт”. Самият Орешарски в същото това интервю каза, че го питали дали е луд да стане премиер, че бил поел този ангажимент, за да свърши важна работа и прочее ала бала. И веднага след това – ще си подам оставката, само ако загубя доверие в парламентарните групи, които ме подкрепят – т.е. ДПС и БСП. И каква точно личност и независим експерт си, ако за теб обществените нагласи нямат значение, а е важно какво ще решат партийните централи? На каква точно самостоятелност се уповаваш? Ти си очевидна пионка. Ако имаш претенции за нещо повече – покажи независимост и си подай оставката. Иначе излиза, че ти грам нямаш мнение, а си прост изпълнител на БСП и ДПС.
3) Светът не свършва с това правителство. А то ще свърши скоро. И след това какво ще правиш, Орешарски? Как ще живееш, ще емигрираш ли? Защото, нека не се заблуждаваме, откритото служене на олигархията не остава незабелязано. Така, както Волен Сидеров се беше барикадирал снощи под масата, унижен, смачкан и предрусал от наркотици и всякакви упойки, така може и ти да си един ден. Орешарски, на твое място щях да се опитам да се подготвя за живота след властта, защото този момент наближава. Ей, освен това, с една оставка няма да може да лъсне истината, че няма да си изпълниш програмата, което би те реабилитирало сред някои, нали?
Но ти, Орешарски, никога няма да стигнеш до тези изводи, защото нямаш сърце. Нямаш смелостта да си отговориш на въпросите, ти си кукла, бледа кукла. Защото сърцето отговаря, умът – оправдава и обосновава.
Аз обаче не съм Орешарски и слава богу. Мен не ме е грижа какви сметки си правят политиците. Аз не съм политик. Аз съм гражданин. Ние налагаме стандарти, а не правим политики. Не търпим олигархията и няма да оставим нейното правителство на власт, само и само да не би тя да се върне под формата на ГЕРБ. Прави, каквото трябва, апък да става, каквото ще!
Ние се усмихваме, защото се събудихме и денят е прекрасен. 

Няма коментари :

Публикуване на коментар